tiistai 9. syyskuuta 2008

Suklaakeksit



En ole pahemmin muita keksejä itse tehnyt kuin biscotteja. Nyt kokeilin tehdän aitoja Chocolate Chip Cookieseja ja ihaniahan ne olivat. Keksit levisivät paistaessa uunissa aika isoiksi, joten jätä reippaat välit kekseihin. Tällä reseptillä tuli pellillinen tosi isoja cookieseja eli noin 6 kappaletta.

Suklaakeksit

75 g voita
60 g sokeria
60 g tummaa muscovadosokeria tai fariinisokeria
hipaus suolaa
1 muna
1 tl vaniljauutetta (tai esanssia, aromia)
150 g jauhoja
1/2 tl soodaa
150 g suklaarouhetta
60 g saksanpähkinärouhetta (tai haluamiasi pähkinöitä)

Vatkaa voista, sokereista ja suolasta tasaista tahnaa. Lisää muna ja vanilja vatkaten. Sekoita varoen joukkoon jauho-soodaseos ja vältä turhaa vatkaamista. Nostele taikinan joukkoon suklaa ja pähkinät. Paista 200C n. 10-15 minuuttia riippuen keksien koosta.

8 kommenttia:

Veera kirjoitti...

Ai miten nam!
Onneksi mulla ei ole aineita valmiina kaapissa, muuten leipoisin näitä jo.
Ihana kuva.

Merja kirjoitti...

Veera: Mä bongasin tän ohjeen mun uudesta leivontakirjasta ja mulla just sattu olemaan noi ainekset:D. Kyllä maistuivat aamulla aamukahvin kanssa.

Merituuli kirjoitti...

ihanan herkkä ja herkullinen kuva!

Merja kirjoitti...

Hyppysellinen: Kiitos:)

Anonyymi kirjoitti...

Hiemanko oon utelias, että mistä uudesta leivontakirjasta? Mää tykkään kaikesta, mihin on roiskaistu suklaata ja pähkinää. Ihan pää huumasta hattaroilla söisin nääkin 6kpl ihan tosta vaan, uskotko? ;-)

Terkuin Eppu

Merja kirjoitti...

Eppu: Mä hehkutin tuota Wayne Gisslenin Professional Baking, Fifth Editionia tuossa pari postausta sitten kun testailin eri leipäreseptejä. Muodostu ihan mun yhdeksi suosikkileivontakirjaksi.

Ei nää meilläkään kauaa kaapissa homehtuneet:D

Eve kirjoitti...

Onpa kaunis esillepano<3 ja kiva kuva!

Merja kirjoitti...

Eve: Kiitos:)