sunnuntai 7. syyskuuta 2008

Sahramijogurtti




Tämä on hieman oikaistu versio intialaisesta makeasta jälkiruoasta. Upean vivahteen tähän tuo ihana ruusuvesi.

Sahramijogurtti

250 g maustamatonta luonnonjogurttia
muutama sahramin haituva
2 rkl kuumaa maitoa
2 rkl tomusokeria
ripaus kardemummaa
vajaa tl ruusuvettä
rouhittua pistaasia koristeeksi

Sekoita sahrami kuumaan maitoon ja anna maustua 5 minuuttia samalla lusikalla painellen sahramia. Sekoita muut ainekekset keskenään ilman pistaasia. Lisää sahramimaito ja sekoita tasaiseksi. Anna maustua 3 tuntia jääkaapissa. Koristele pistaasirouheella.

13 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Sinulla on täällä kauniita kuvia; jo niitä itsessään on mukava katsella! Tämä kuulostaa ja näyttää eksoottisen hyvältä :)

Anonyymi kirjoitti...

Ihanan raikkaalta kuulostava jälkkäri! Mulla onkin tuota ruusuvettä komerossa, joten pitäis kokeilla...

Merja kirjoitti...

Nohanna: Kiitos:) Mun täytyy sanoa, että tää sahramijogurtti valokuva on mun ihan ykkössuosikki kaikista mun ruokakuvista. En ole pitkään aikaan kerennyt pahemmin valosalla valokuvaamaan ja nyt jotenkin kaikki natsasi.

Yaelian: Mä juuri söin intialaista (vaihteeksi) tuossa ja mietin, että taidan tehdä uuden satsin tuota jogurttia, niin hyvää se oli.

Mausteinen Manteli kirjoitti...

ohhoh, ompa todella ihana kuva - eli samaa mieltä nohannan kanssa. Täytyy ehdottomasti kokeilla, ruusuvesikin on minulle aivan uusi juttu!

Aikomani Mangomuffinien tekeminen siirtyi minulla nyt ensi viikonloppuun kun päädyimme tyhjentämään mökin omenapuut ja piti jotakin käyttöä niille keksiä ensin. Kumpaa suosittelisitkin ensi vkl:n vierailleni tarjottavaksi: mangomuffinejasi vaiko triplavaniljamuffineja? :)

Merja kirjoitti...

Johanna: Mä tiedän. Teet triplavaniljamuffinitaikinan ja kuorrutat puolet mangolla ja puolet vaniljalla. Vaniljakreemi on helppo jakaa puoliks ja laitat toiseen puoleen mangoa:).

Muuten en kyllä lempparia osaa sanoa.. Kaverit tykkäs kovasti noista vaniljoista.

Meri, Helsinki kirjoitti...

Uuuuuu jumaloin sahramia ja ruusuvettäkin olis kaapissa, maito vain puuttuu! Aivan pakko tyypata, kiitos. :-)

Merja kirjoitti...

Ylimuuli: sahrami ja ruusuvesi teki jogusta ihanan ylellisen. Tätä kehtaisin ihan tarjoilla vaikka vieraillekin:).

Anonyymi kirjoitti...

Mistä ruusuvettä saikaan ostaa? Elän jossain kuvitelmassa, että sitä saisi apteekista, mutta en ole yhtään varma, perustuuko tämä väärään muistikuvaan vai ei.

Sammakko kirjoitti...

Kylläpä kuulostaa hyvältä. Pistaasitkin sopivat jogurttiin varmasti hyvin!
Minullakin on sellainen kutina, että ruusuvettä saa apteekista... Kummallisia juttujahan sieltä saa, sitruunahappoa ja manteliesanssia.

arleena kirjoitti...

Kylläpä kuulostaa hyvältä jälkiruualta. Italiassa söin pistaasijäätelöä, joten tuo pistaasinmaku on nyt tuoreessa muistissa. Tätä pitää kokeilla.

Merja kirjoitti...

Kannat kattoon: Ostin ruusuveteni Vii Voanista. Varmasti muistakin etnisistä kaupoista löytyy. Kokeilin äsken Yliopiston Apteekin tuotehakua ja sieltä ei ainakaan löytynyt näin äkkiä ruusuvettä.

Sammakko: Mä käytän paljon erilaisia pähkinöitä jogurtissa, ovat kovin hyviä.

Sitruunahapon mäkin tiesin, mutta manteliesanssia? Voisikohan sillä hoitaa jotain vaivaa:D

Arleena: Mun Sisilian lempiherkku oli ehdottomasti sellainen pistaasijäde joka laitettiin pullan sisään:9 (brioche)Kuorittuja ja suolattomia pistaaseja on vaan tosi vaikee löytää kaupasta..

Anonyymi kirjoitti...

Onko maustamaton jugu + hunaja + mantelit (ja tästä eri variaatiot) oikeasti niin hyvä jälkkäri/välipala, mitä kaikki kehuvat..? :> Nim. ei-vielä-kokeillut

Merja kirjoitti...

Martina: Todellakin on:)! Se on ihan yks mun suosikeista. Olin sen oikein kuvan kanssa toukokuussa tuonne laitellut:) Tuo toinenkin jogukuva on ihan yks lemppareistani.

http://bellavanilla.blogspot.com/2008/05/hunajainen-tervehdys.html